Art markets, agents and collectors : collecting strategies in Europe and the United States, 1550-1950 / edited by Susan Bracken and Adriana Turpin

Date :

Type : Livre / Book

Langue / Language : anglais / English

ISBN : 978-1-5013-4887-7

ISBN : 978-1-5013-9227-6

EAN : 9781501348877

Art -- Collectionneurs et collections -- Europe

Art -- Collectionneurs et collections -- États-Unis

Bracken, Susan (Editeur scientifique / editor)

Turpin, Adriana (Editeur scientifique / editor)

Collection : Contextualizing art markets / Kathryn Brown / London : Bloomsbury , 2019-

Résumé / Abstract : Art Markets, Agents and Collectors brings together a wide variety of case studies, based on letters and detailed archival research, which nuance the history of the art market and the role of the collector within it. Using diaries, account books and other archival sources, the contributions to this volume show how agents set up networks and acquired works of art, often developing the taste and knowledge of the collectors for whom they were working. They are therefore seen as important actors in the market, having a specific role that separates them from auctioneers, dealers, museum curators or amateurs, while at the same time acknowledging and analyzing the dual positions that many held. Each chronological period is introduced by a contextual essay, written by a leading expert in the field, which sets out the art market in the period concerned and the ways in which agents functioned. This book is an invaluable tool for those needing a broader introduction to the intricate workings of the art market.

Résumé / Abstract : Art Markets, Agents and Collectors présente une grande variété d'études de cas, réalisées à partir de lettres et de recherches archivistiques détaillées, qui nuancent l'histoire du marché de l'art et le rôle du collectionneur au sein de celui-ci. À l'aide de journaux intimes, de livres de comptes et d'autres sources d'archives, les contributions à ce volume révèlent comment les intermédiaires ont établi des réseaux et acquis des œuvres d'art, développant souvent le goût et les connaissances des collectionneurs pour lesquels ils travaillaient. Ils sont donc considérés comme des acteurs importants du marché, ayant un rôle spécifique qui les distingue des commissaires-priseurs, des marchands, des conservateurs de musée ou des amateurs, tout en reconnaissant et en analysant la double position que beaucoup ont occupée. Chaque période chronologique est introduite par un essai contextuel, rédigé par un expert en la matière, qui présente le marché de l'art de la période concernée et les modes de fonctionnement des agents. Ce livre est un outil précieux pour ceux qui ont besoin d'une introduction plus large aux rouages complexes du marché de l'art.