Date : 1951-
Type : Périodique / Serial
Langue / Language : anglais / English
Lecture -- Pédagogie de soutien
Lecture -- Étude et enseignement (primaire)
Classification Dewey : 372.405
Classification Dewey : 372.405
Accès en ligne / online access
Accès en ligne / online access
Accès en ligne / online access
Accès en ligne / online access
Accès en ligne / online access
Accès en ligne / online access
Accès en ligne / online access
Accès en ligne / online access
Accès en ligne / online access
Accès en ligne / online access
Accès en ligne / online access
Accès en ligne / online access
Accès en ligne / online access
Accès en ligne / online access
Accès en ligne / online access
Accès en ligne / online access
Accès en ligne / online access
Accès en ligne / online access
Accès en ligne / online access
Accès en ligne / online access
Accès en ligne / online access
Accès en ligne / online access
Accès en ligne / online access
Accès en ligne / online access
Accès en ligne / online access
Accès en ligne / online access
Accès en ligne / online access
Accès en ligne / online access
Accès en ligne / online access
Accès en ligne / online access
Accès en ligne / online access
Accès en ligne / online access
Résumé / Abstract : An official journal of the International Literacy Association, The Reading Teacher is the go-to journal for educators of literacy learners up to age 12, offering high-quality, evidence-based teaching tips and ideas, as well as the teacher perspective. We publish classroom-ready articles which cover topics from curriculum, instruction, and assessment to strategies for teaching diverse populations of literacy learners.
Résumé / Abstract : The Reading Teacher is a peer-reviewed journal serving teachers and literacy professionals interested in the teaching of reading to children in the elementary classroom. The journal offers teaching tips, application of research to classroom practice, thought-provoking commentaries, book and resources reviews, and more.