EVALUATION DE LA MISE EN OEUVRE ET DE L'EFFICACITE DU COURS " TODAY'S ENGLISH " AU SENEGAL / EL-HADJI NDAO ; SOUS LA DIRECTION DE LOUIS MARMOZ

Date :

Editeur / Publisher : [S.l.] : [s.n.] , 1991

Type : Livre / Book

Type : Thèse / Thesis

Langue / Language : français / French

Catalogue Worldcat

Marmoz, Louis (1944-....) (Directeur de thèse / thesis advisor)

Université de Caen Normandie (Organisme de soutenance / degree-grantor)

Résumé / Abstract : NOUS AVONS EVALUE LE COURS D'ANGLAIS INTITULE "TODAY'S ENGLISH" (L'ANGLAIS D'AUJOURD'HUI) A TRAVERS UNE ETUDE DU PROCESSUS DE SA MISE EN OEUVRE ET DES RESULTATS OBTENUS AU NIVEAU DE LA CLASSE DE QUATRIEME DE L'ENSEIGNEMENT SECONDAIRE AU SENEGAL. CECI A CONSISTE A: A) DECRIRE ET PORTER UN JUGEMENT DE VALEUR SUR TOUTES LES DECISIONS QUI ONT ETE PRISES ET TOUTES LES ACTIONS QUI ONT ETE ENTREPRISES DANS LE PROCESSUS DE SON IMPLANTATION; B) DECRIRE ET PORTER UN JUGEMENT DE VALEUR SUR L'APPLICATION QUE LES PROFESSEURS EN FONT EFFECTIVEMENT DANS LES CLASSES ET LES RESULTATS QU'ILS OBTIENNENT. IL EST APPARU QUE LE COURS EN QUESTION, BIEN QUE NECESSITANT UN REAJUSTEMENT, EST D'ASSEZ BONNE QUALITE (EST ASSEZ EFFICACE) ET QUE SES INSUFFISANCES PROVIENNENT PRINCIPALEMENT DE LACUNES CONSTATEES DANS LE PROCESSUS DE SON IMPLANTATION ET DANS L'APPLICATION QUI EN A ETE EFFECTIVEMENT FAITE DANS LES CLASSES.

Résumé / Abstract : WE HAVE EVALUATED THE ENGLISH LANGUAGE COURSE ENTITLED "TODAY'S EBGLISG" THROUGH A STUDY OF ITS IMPLANTATION PROCESS AND SOME RESULTS RECORDED AT THE LEVEL OF THE THIRD YEAR OF SECONDARY SCHOOL IN SENEGAL. THIS CONSISTED IN: A) DESCRIBING AND MAKING A VALUE JUDGEMENT ON ALL THE DECISIONS THAT HAVE BEEN TAKEN AND ALL THE ACTIONS THAT HAVE BEEN UNDERTAKEN IN ITS IMPLANTATION PROCESS; B) DESCRIBING AND MAKING A VALUE JUDGEMENT ON THE ACTUAL USE THAT THE TEACHERS MAKE OF IT IN THE CLASSROOMS AND ON THE RESULTS THEY GET. IT HAS APPEARED THAT THE COURSE WHICH IS CONCERNED IS OF FAIRLY GOOD QUALITY (IT IS FAIRLY EFFICACIOUS) ALTHOUGH IT REQUIRES TO BE READJUSTED, AND THAT ITS WEAKNESSES STEM MAINLY FROM ERRORS THAT HAVE BEEN MADE IN ITS IMPLANTATION PROCESS AND ITS ACTUAL USE IN THE CLASSROOMS.