LES ACTIVITES ESTHETIQUES PERISCOLAIRES D'ENFANTS DE 9 A 11 ANS. ETUDE DU DEVELOPPEMENT DE L'IMAGINATION, DE LA MEMOIRE ET DE LA SENSIBILITE ESTHETIQUE DES ENFANTS A TRAVERS LES BEAUX-ARTS / OURANIA ANTONOPOULOS KALOURI ; SOUS LA DIRECTION DE GASTON MIALARET

Date :

Editeur / Publisher : [S.l.] : [s.n.] , 1990

Type : Livre / Book

Type : Thèse / Thesis

Langue / Language : français / French

Mialaret, Gaston (1918-2016) (Directeur de thèse / thesis advisor)

Université de Caen Normandie (1971-....) (Organisme de soutenance / degree-grantor)

Résumé / Abstract : PERSUADEE QUE L'EDUCATION ESTHETIQUE DES ENFANTS EST UN DOMAINE NEGLIGE NOUS AVONS ESSAYE DE MONTRER QUE LA PARTICIPATION AUX ACTIVITES ESTHETIQUES DES ENFANTS DE 9 A 11 ANS, LES AIDE A DEVELOPPER LEUR MEMOIRE, LEUR IMAGINATION ET LEUR SENSIBILITE ESTHETIQUE. NOUS AVONS DONC D'ABORD CHERCHER A DISCERNER LES MOTIVATIONS DES ENFANTS PARTICIPANT AUX ACTIVITES ESTHETIQUES, ET ENSUITE, PAR DES EPREUVES DIFFERENTES DE MESURER LE DEVELOPPEMENT DES QUALITES PRECITEES, (MEMOIRE, IMAGINATION, SENSIBILITE ESTHETIQUE).

Résumé / Abstract : PERSUADED THAT CHILDREN'S ESTHETIC EDUCATION IS A NEGLECTED FIELD, WE HAVE TRIED TO SHOW THAT THE PARTICIPATION OF 9 TO 11 YEAR OLD CHILDREN TO ESTHETIC ACTIVITIES, HELPS THEM TO DEVELOP THEIR MEMORY, THEIR IMATINATION AND THEIR ESTHETIC SENSITIVENESS. FIRST WE HAVE AIMED AT FINDING OUT WHAT WERE THE MOTIVATIONS OF THE CHILDREN TAKING PART IN THE ESTHETIC ACTIVITIES, AND SECONDLY, AT MESURING THE DEVELOPMENT OF THE ABOVE MENTIONED QUALITIES (MEMORY, IMAGINATION, ESTHETIC SENSITIVENESS) THROUGH DIFFERENT TESTS.